Expedíció

Bevezető: 
Meghívást kaptunk egy matektáborba... Olvassátok Csalai Judit Önkéntesünk összefoglalóját!

...Így bepillantást nyerhettünk a rendszeresen megrendezésre kerülő tábor nyüzsgő életébe. A matekverseny útján bejutó gyerekek délelőtt matek szakkörökön, délután pedig szabadon választható szórakoztató programokon vehettek részt. Küldetésünknek tartottuk a tapasztalati tanulás elvén működő élmény alapú játékos programok népszerűsítését mind a gyerekek, mind a tanárok számára, amelyből most egy kis ízelítőt adunk:

„Képzeljétek magatokat egy Dél-amerikai sziget közepére, telis-teli dzsungellel, indákkal és makimajmokkal. A felfedezetlen dzsungelben találtok egy törzset, akik már építenek házakat, villanyoszlopokat és foci pályákat. Feladatotok lesz felfedezni ezt a területet: térképet rajzolni, koordinátákat megjelölni, távolságokat kimérni. Képesek vagytok rá” – szólt a bevezető a kalandpedagógiai játékba, ami az Expedíció címet viselte.

 A csapatok feladata volt egyik célponttól a másikig eljutni úgy, hogy kimérjék lépéssel a megtett távolságot és meghatározzák iránytű segítségével az irányt. A csapatbontás utána tagok feladata volt, hogy felelősöket válasszanak maguk közül, mint az iránytű felelős, a térképész, a lépés felelős és a koordinátor. Az együttműködést, problémamegoldást fejlesztő foglalkozás természeti környezetben zajlott, így a gyerekek közvetlenül érintkezhettek és rácsodálkozhattak a természetben található jelenségekre, mint a levelek és a fák formája vagy az okostelefonok és a gps szolgáltatás hiányában a térbeli tájékozódás ősi megoldásaira. A játék élvezeti fokát a rohangáló gyerekek cipőinek kopogása, illetve az iránytű lelkes használata jelezte.