MédiaMeet harmadszor is

Bevezető: 
Sikeres recept a külső kommunikációhoz

A MEDIAMEET országos médiaműhely kezdeményezés harmadik eseményét az Európai Ifjúsági Hét (Europen Youth Week) keretében szervezték meg. Az eseményen olyanok szólaltak meg, akik tapasztaltak a nemzetközi projektek kommunikációjában, jártasak a közösségi média világában és az interkulturális csapat összehangolásában. Jó gyakorlatokkal és a média eszköztárakkal prezentálták, a sikeres kommunikáció folyamatát.

Fiatalokkal foglalkozó, ifjúsági médiaműhelyeket koordináló szervezetek indították el a MédiaMeet nevű kezdeményezést, hogy közösen hatékonyabban tudják a fiatalok számára megmutatni mindazokat a lehetőségeket, eszközöket, technikákat, módszereket a szervezett workshopok során, amelyek segítenek nekik a médiatartalom előállításának folyamatában megtalálni saját útjukat, rátalálni saját hangjukra. A kezdeményezést elindító három szervezet a szegedi Rendezvényszervező és Médiaszolgáltató Nkft. D2 Ifjúsági Központja és 360Online műhelye, a pécsváradi Fiatalok a Részvételért Egyesület, és a Mutass be! podcast sorozata, valamint az szegedi Alternatíva egyesület Médiakommandó műhelye.

A kezdeményezés első eseményén, márciusban olyanok szólaltak meg, akik képben vannak a hanggal, pl.: podcasterek, rádiósok. Második alkalommal az online újságírás, ez alkalommal pedig a projektek külső kommunikáció került terítékre.

Az esemény első felében Széplaki Réka beszélt a sikeres projekt kommunikáció lépéseiről, aki a Zerda marketing képviseletében volt jelen. Ezeket a lépéseket a következőképp írta le:

  1. Tudd, mit szeretnél: Pontosítsd a céljaidat és azok legyenek reálisak, konkretizáld a kívánt elérésed számait!
  2. Célcsoport elemzése: Lehet több is. Jellemezd őket, hiszen meg kell tudnod őket szólítani! Szerezz tudomást arról, hogy honnan gyűjtik az információikat!
  3. Az üzenet: A jó mondanivaló cselekvésre ösztönöz és elköteleződésre késztet. Hasson az érzelmekre és adja át az általad képviselt értékeket! Illetve mindezek mellett legyél hiteles!
  4. Az üzenet kiküldése: Válaszd ki a csatornád és lehetőleg ne csak egyet, főleg ha több célcsoportod is van! Legyen egy saját honlapod és ne hirdess túl sokat a közösségi médián!
  5. Kérj visszajelzéseket: Ezek alapján tudsz a saját hibáidból tanulni és a következő alkalommal jobb eredményeket elérni.

 

Ezeken felül sok segítséget jelenthetnek még az önkéntes fiatalok és a partnereink segítsége. Rengeteg ingyenes hírdető platform van, amit igénybe lehet venni, fontos a folyamatos kommunikáció.

A meeting második felében egy kerekasztal beszélgetés zajlott le Vörös B. Zoltán moderálásában. A téma a külső kommunikáció összehangolásáról szólt, egy hétországos stratégiai partnerség esetében. A beszélgetőpartnerek Kersztesi Andrea, Dombóvári Gábor és Laurinyecz Regina személyében voltak jelen. Többnyire mind azt fogalmazták meg, hogy az innovatív gondolkodásmód és az új dolgok kipróbálása tud minket előre vinni. A másik pillér a kapcsolatok építése megfelelő emberekkel, hiszen így tud a projektünk terjedni és fennmaradni. Viszont ami a legfontosabb, az a megszállottság és az elköteleződés a projektünkkel kapcsolatban.

 

Molnár Annamária