Csapatépítő feladatokkal indult a nap, melyek által a különböző iskolákból érkező tanulók jobban megismerhették egymást. Elsőként mindenki papíron ábrázolta saját lelkiállapotát, majd úgy kellett lerajzolni egymást, hogy egy-egy ember arca a többiek részmunkáiból álljon össze. Ezután páros megoldás következett: egy zöldségeskertet festettek meg a diákok elképzelés alapján, nehezítésként a párok csak egy ecsetet használtak közösen.
Ebéd után két csoportban dolgoztak tovább a fiatalok. Ismételten egy zöldségeskertet kellett megjeleníteniük oly módon, hogy egy rövid megbeszélés után beszéd nélkül kivitelezik a tervezett koncepciót. A feladatok során érdekes volt látni az egyes módszereket, amelyekből ügyes megoldások születtek.
Kinek, mi jut eszébe az alábbi szókapcsolatról: kreatív színek? Ez volt a kérdés, amihez sokféle fogalom és kifejezés elhangzott, melyek közül hármat választottak ki közösen. Az „alkotás”, „csapat” és „érzések” kategóriában egy nagy felületre festett a szavakhoz rendelt három csoport, melynek eredményét zárásként elemezték az elkészült képet, és értékelték az egész napos rendezvényt.