Online élet

Bevezető: 
Az internet, mint hatalmas könyvtár

Az internet hatalmas könyvtárként volt jelen a kétezres évek elején, ezzel szemben most kommunikációs eszközként szerepel mindenki életében. Soha nem volt ilyen egyszerű továbbítani az információkat egyik embertől a másikig. A korosztályom ma már többet kommunikálnak a közösségi oldalakon, mint e-mailben. A naplók vezetése helyett blogokat írnak; fotóalbumok helyett felhőben tárolják az összes képüket. Míg az idősebb felnőttek az internetet munkára vagy önfejlesztésre használják, a fiatalabb társadalom az interneten éli az életét.

2020 elején a Covid-19 vírus miatt a diákok 4 fal közé rekedtek, innen kellett megoldaniuk a tanulást.  Több felmérés is alátámasztja, hogy a korosztályom ez elmúlt évben több idő töltöttek a közösségi oldalak böngészésével.

2021-ben rengeteg módja van annak, hogy leírjuk a gondolatainkat és megoszthassuk a velünk történt eseményeket. A híres Facebook közösségi oldal már feledésben van, sokan csak kapcsolattartásra használják a Messenger alkalmazás segítségével. Míg pár évvel ez előtt sokan szívesen osztottak meg számukra tetsző videókat vagy képeket, ezt leváltotta az Instagram, Twitter, Snapchat és sok más.

Ezen az ábrán megfigyelhetjük, hogy a fiatalok hány százaléka van jelen egyes platformokon.

Az online élet nem csak a diákok életében van jelen, az idősebbek is szívesen lapozgatják a Facebook oldalát.

  • 55 és 64 év közöttiek átlagosan 1 óra 13 percet töltenek el naponta közösségi média böngészésével.
  • 45 és 54 év közöttiek átlagosan naponta közösségi médiában töltött ideje 1 óra 39 perc.
  • 35 és 44 év közöttiek átlagosan naponta 2 óra 4 percet töltenek el a közösségi médiában.
  • 25 és 34 év közötti felnőttek átlagosan napi közösségi médiában töltött ideje 2 óra 37 perc.
  • 16-24 éves korosztály jóval többet átlagosan 3 óra és 1 percet töltenek el naponta közösségi médiában.

A számokból kikövetkeztethető, hogy a fiatalabb generáció az idősebbekkel ellentétben jóval több időt töltenek el Social Media platformokon.

Összefoglalva, hogy az emberek átlagosan mennyit töltenek a közösségi médiában – ez átlagosan napi 2 óra és 22 perc. Remélem, hogy ez ismeret tudatában csökkenteni fogjátok a közösségi médiában eltöltött időtöket, és több időt szántok személyes kontaktusra családotokkal és barátaitokkal.

 

Forrás:

  1. https://review42.com/resources/millennial-marketing/
  2. https://review42.com/resources/how-much-time-do-people-spend-on-social-m...