Érzékenyítő nap

Bevezető: 
Vajon létezik esélyegyenlőség? Vajon milyen esélyem van hátrányos helyzetű fiatalként a sikere élethez? Ehhez hasonló kérdésekre kívántuk választ adni szuper interaktív módon.

A Tarjáni Általános iskolában érzékenyítő foglalkozással készültünk a 8. osztályosok számára.

A bemutatkozás után bele is csaptunk a lecsóba és egy szituációs játékkal indítottunk. A fiatalok húztak egy élettörténetet, amelybe bele kellett képzelniük magukat. Miután mindenki bele helyezte magát az adott történetbe állításokat tettünk fel a diákoknak.

Ha magukra nézve igaznak érezték az állításokat egyet előre kellett lépniük. Segítség nélkül is be tudok vásárolni, nem néznek rám furcsán az utcán, támogatnak a szüleim, megtudom venni amit szeretnék, boldog vagyok hangoztak az állítások. Nemsokkal a játék kezdetét követően már látni lehetett, hogy vannak diákok akik nagyon elől vannak, szinte mindegyik állítás igaz rájuk és vannak olyanok akik alig tudnak lépni, leghátra szorultak.  A játékosoknak a végén mozdulatlanul egy labdát kellett elkapniuk. 

A játék vége után lezáró beszélgetés következett, amely során a fiatalok megfogalmazhatták érzéseiket, megoszthatták egymással hogy milyen szerepben voltak, milyen állítások után tudtak lépni, továbbá hogy számukra mit jelképezett a középen található labda. 

Megállapítottuk, hogy sajnos nem mindenki indul egyenlő eséllyel az életben.

A következő játék az értékekről szólt. A fiataloknak  5 db értéket kellett írnia egy-egy post it lapra. Majd miután felírták bemutatkozott a sors, amely akkor csap le, amikor valami nagyon jól megy, így elvett a fiataloktól 1 értéket... majd még egyet. 

A fiatalok nagyon nehezen engedték el ezeket az értékeket. A végén a sors felolvasta, hogy mi mindent vett el a fiataloktól: család, barátok, őszinteség, játékosság, igazságosság, egészség stb..

A végén a sors átváltozott a világ legszegényebb emberévé, akinek semmilye nem volt. Becsukta szemét és arra kérte a diákokat, hogy aki szeretne adjon neki értéket . Kívétel nélkül az összes diák adott értéket a szegény embernek.

A játék végén az értékekről, az adományozásról beszélgettünk